اهمیت طراحی و چاپ ساک دستی



ساک دستی

بررسی اهمیت طراحی و چاپ ساک دستی


ساک دستی یک ابزار کلیدی و ضروری در خرید بوده و دارای اهمیت ویژه ای است. ساک دستی باید به صورت منحصر به فرد طراحی شود و متناسب با کسب و کار موردنظر در اختیار مشتریان هدف قرار گیرد. در این مقاله، به بررسی اهمیت طراحی و چاپ ساک دستی می پردازیم.

 

ساک دستی و انواع آن

ساک دستی کیسه ای نسبتاً متوسط است که توسط خریداران برای حمل کالاهای خریداری شده استفاده می شود (شاپینگ بگ؛ Shapping bag). برخی از ساک دستی ها یکبار مصرف هستند و برخی دیگر، به گونه ای طراحی می شوند که قابلیت استفاده مجدد برای خرید را داشته باشند. ممکن است برخی از مردم از این ساک دستی ها برای نگهداری وسایل خود در خانه نیز استفاده کنند.

انتخاب جنس مناسب برای ساک دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قبل از طراحی و چاپ ساک دستی، اطلاعات خودتان را در مورد ساک دستی بالا ببرید تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

4 نوع ساک دستی وجود دارد:

 

  1. ساک دستی پلاستیکی (Plastic bag)

ساک دستی پلاستیکی از فیلم یا غشا نازک و انعطاف پذیر پلاستیکی یا پارچه پلاستیکی ساخته می شود. ساک دستی پلاستیکی برای حمل مواد غذایی، مواد تولیدی، روزنامه و مجلات، مواد شیمیایی، زباله و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  1. ساک دستی کاغذی (Paper bag)

این نوع ساک دستی از کاغذ ساخته می شود. بیشترین کاربرد ساک دستی کاغذی، خرید و بسته بندی است. رایج ترین نوع ساک دستی کاغذی، ساک دستی کرافت است که از کاغذ کرافت در ساخت آن استفاده می شود. در شبکه چاپ، ساک دستی های کاغذی با انواع کاغذ کرافت، کاغذ گلاسه، مقوای پت طوسی و تحریر، طراحی و چاپ می شود.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از ساک دستی (شاپینگ بگ) کاغذی کرافت

 

  1. ساک دستی قابل استفاده مجدد (Reusable shopping bag)

این نوع ساک دستی که در انگستان به ساک دستی زندگی (bag-for-life) معروف است، نوعی از ساک دستی خرید است که بارها می توانید از آن استفاده کنید. ساک دستی قابل استفاده مجدد، جایگزین خوبی برای ساک دستی های پلاستیکی یکبار مصرف است.

 

  1. ساک دستی زیست تخریب پذیر (Biodegradable bag)

اصطلاح زیست تخریب پذیر به این معنی است که یک شیء می تواند توسط باکتری ها یا سایر موجودات زنده تجزیه شود. بنابراین، منظور از ساک دستی زیست تخریب پذیر ساک دستی هایی هستند که پس از مصرف خریدار، می توانند در محیط توسط موجودات زنده تجزیه شوند.

بیشتر بخوانید: انواع ساک دستی شاپینگ بگ و مصارف آن


ساک دستی پلاستیکی

اهمیت طراحی و چاپ ساک دستی

ساک دستی، یک ابزار تبلیغاتی مهم به ویژه برای مشاغل خرده فروشی است که یکی از مراحل اصلی تولید آنها، طراحی است. اهمیت طراحی ساک دستی به اندازه ای است که اگر خوب و مناسب طراحی شود، می‌تواند در موفقیت برند و توسعه کسب و کار شما نقش بسزایی داشته باشد. در مقابل، اگر طراحی ساک دستی ضعیف و نامناسب باشد، ممکن است به کسب و کار شما لطمه وارد کند.

با طراحی ساک دستی خود به مؤثرترین روش، در مشتریان این احساس به وجود می آید که شرکت شما یک شرکت مشتری مدار است. به وسیله ساک دستی می توانید برند خود در بین رقبا به شهرت برسانید.

بعد از طراحی ساک دستی و رعایت همه نکات تخصصی در طراحی آن، نوبت به چاپ ساک دستی می‌رسد. چاپ مرحله مهمی است که باید با دقت زیادی انجام شود، چرا که اگر طراحی بسیار فوق العاده ای هم برای ساک دستی در نظر گرفته باشید، اگر چاپ ساک دستی به خوبی صورت نگیرد، عملاً طراحی بی فایده می‌شود.

یکی از اهداف اصلی در طراحی ساک دستی، توسعه کسب و کار است. برای رسیدن به این هدف باید طراحی ساک دستی به گونه ای باشد که از تمام جهات، رضایت مشتری را کسب کرده و موجب تبلیغ و رونق کسب و کار شما شود.

برای مثال، اگر جنس ساک دستی دارای مقاومت پایینی باشد، ممکن است در طول مسیر پاره شده و تاثیر منفی در مشتری ایجاد کند.

چرا طراحی ساک دستی خرید برای تجارت بسیار مهم است؟

وقتی افراد شخصی را مشاهده می کنند که با یک ساک دستی خرید در حال راه رفتن است، قطعاً برند روی آن ساک دستی توجه آن ها را به خود جلب می کند و ممکن است زمانی که به خرید کالای مشابه به آن نیاز داشته باشند، از آن برند خرید کنند. این حالت می تواند برای برند شما هم اتفاق بیافتد.

علاوه بر اثربخشی روانشناختی در ارتقاء برند، ساک دستی های خرید احساس منحصر به فرد بودن را در ذهن مشتریان ایجاد می کنند. آنها احساس می کنند که شما یک برند حرفه ای هستید و به طراحی با کیفیت اهمیت می دهید.

از ساک دستی می توانید به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید، زیرا:

جایگذاری استراتژیک و هدفمند لوگو بر روی ساک دستی، توجه رهگذران را به خود جلب می کند

طبق تحقیقات انجام شده توسط گروه استراتژی آکسفورد، هنگامی که مشتریان از ساک دستی استفاده می کنند، در واقع، ساک دستی یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک، برای نام تجاری و لوگو شماست که توسط بسیاری از مشتریان بالقوه دیده می شود.

بیشتر بخوانید: 6 تأثیر چاپ لوگو و برند روی ساک دستی و توسعه کسب و کار

 

یک ساک دستی با طراحی جذاب؛ هدیه ای برای مشتری

ساک دستی های تبلیغاتی بیش از هر محصول تبلیغاتی دیگر نگهداری می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که بروشورها و ایمیل ها بعد از مطالعه و بازدید توسط مخاطب، حذف می شوند. یک ساک دستی بارها و بارها برای خرید از فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شود.

ساک دستی ها می توانند به عنوان هدیه بین مصرف کنندگان بالقوه در یک تعامل چهره به چهره توزیع شوند. مشتری به احتمال زیاد تعامل چهره به چهره را به خاطر می آورد و همین عامل موجب می شود که در ذهن او خاطره ای از دیدار با شما ثبت شود. بنابراین، برای ایجاد رابطه دوستانه با مشتریان، می توان از ساک دستی های تبلیغاتی استفاده کرد.

 

قابلیت ثبت اطلاعات تبلیغاتی بر روی ساک دستی

ساک دستی نه تنها فرصتی برای جلب توجه از طریق یک طراحی زیبا و خلاقانه است، بلکه می توان با چاپ اطاعات شبکه های اجتماعی خود بر روی ساک دستی، از آن برای دستیابی به مخاطبان بیشتر نیز استفاده کرد. در صورتی که یک رهگذر از طریق شعار حرفه ای یا جذاب بودن کارهای هنری جذب شما شود، آنها آدرس صفحات اجتماعی شما را می بینند و شما را دنبال می کنند. همچنین با چاپ زمان، مکان و لوگوی خود بر روی ساک دستی، می توانید از ساک دستی های تبلیغاتی برای تبلیغ یک رویداد خاص استفاده کنید.

 

ماندگار شدن در ذهن مشتری با طراحی خلاقانه ساک دستی

هنگام فروش یک محصول، طراحی آن یکی از مهمترین جنبه های تاثیرگذار در فروش آن محصول است. اطمینان حاصل کنید که محصول شما و تجربه خرید برای مصرف کنندگان شما به یاد ماندنی است یا خیر. یکی از بهترین راهکارها برای انجام این کار، طراحی خلاقانه ساک دستی های خرید است.

 

صحبت پایانی

همان گونه که در این مقاله ذکر شد، ساک دستی یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که در تجارت و کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی خلاقانه ساک دستی عامل مهمی در معرفی برند شما به مشتریان و همچنین توسعه کسب و کارتان است.


ساک دستی کاغذی
2021-06-14 20:22:25  

ساک دستی کاغذی | ساک دستی پلاستیکی | ساک دستی قابل استفاده مجدد | ساک دستی زیست تخریب پذیر

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18، واحد4

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه )
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com

کارشناس واتس اپ تلفن تماس