شاپینگ بگ و کاربردهای آن



شاپینگ بگ

شاپینگ بگ چیست و چه کاربردی در خرید و فروش‌ها دارد؟


تابه‌حال فکر کرده‌اید که مزیت شاپینگ بگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ در سال‌های اخیر شاپینگ بگ‌ها به یک ابزار کاربردی و ثابت در اغلب کسب‌و‌کارها تبدیل شده‌اند. قطعا بارها در هنگام خرید با این ابزار جذاب تبلیغاتی برخورد داشته‌اید. بله، درست شنیدید شاپینگ بگ‌ها نقش تبلیغاتی ارزان و مقرون به‌صرفه برای هر حرفه را بازی می‌کنند.

تقریبا تمام مشاغلی که با خرید‌و‌فروش محصولات سروکار دارند، از شاپینگ بگ‌ها استقبال می‌کنند. علاوه‌بر این‌که استفاده از این ابزار کسب‌و‌کار شما را تبلیغ می‌کند، چهره‌ای حرفه‌ای از شما در ذهن مخاطبان به‌جا خواهد گذاشت. برای این‌که بدانید مزیت شاپینگ بگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد که از آن بی‌خبر هستید، پیش‌نهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما بمانید.

 

شاپینگ بگ چیست و چه ماهیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش‌ها در صنعت چاپ، تهیه و طراحی ابزارهای خرید و‌ فروش است. یکی از این ابزارها شاپینگ بگ‌ها هستند که در اغلب کسب‌و‌کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. احتمالا می‌پرسید اهمیت و دلیل کاربرد شاپینگ بگ چیست؟ سوال خوبی است. شاپینگ بگ قادر است تا نقش یک بازاریاب و تبلیغات را برای کسب‌و‌کارتان ایفا کند.

این‌که شاپینگ بگ چیست و چه اهمیتی دارد، ذهن بسیاری از فروشندگان را درگیر می‌کند. تنها زمانی از اهمیت آن مطلع می‌شوید که از این ابزار جالب و منحصربه‌فرد در خرید و فروش‌های خود استفاده کنید. این محصول حمل‌و‌نقل محصولات و خریدها را راحت می‌کند و رضایت مشتری را به‌دنبال خواهد داشت. 

بسیاری از تولیدکنندگان در ابتدای کارشان نمی‌دانند که مزیت شاپینگ بگ چیست؛ بنابراین به‌راحتی از آن غافل می‌شوند. این درحالی است که تولیدکنندگان و فروشندگان قدیمی اما به‌روز با استفاده از شاپینگ بگ کسب‌و‌کار خود را به‌راحتی توسعه می‌دهند. آیا می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دلایل کاربرد شاپینگ بگ چیست و چرا مورد پسند اغلب فروشندگان است؟ تبلیغ حرفه و تخصص، بهترین پاسخ به این سوال خواهد بود.

 

رایج‌ترین مدل‌های شاپینگ بگ چیست؟ 

انواع شاپینگ بگ‌ها در انواع جنس و کیفیت در بازار یافت می‌شوند و قابل استفاده هستند. بسیاری از شما هنگام خرید از یک فروشگاه با این محصول جذاب روبه‌رو شده‌اید. اما رایج‌ترین انواع شاپینگ بگ چیست و برای چه هدفی مورد استفاده هستند؟ در ادامه با انواع این محصول به لحاظ جنس آشنا می‌شوید:

پارچه‌ای

در سال‌های اخیر که مسائل زیست محیطی اوج گرفته است، بسیاری از فعالان این حوزه با شاپینگ بگ‌های پلاستیکی مخالفت کردند. این گروه روی این موضوع که کاربرد شاپینگ بگ چیست و چه فایده‌ای دارد، تمرکز داشتند. بر این اساس تولیدکنندگان دست به تولید شاپینگ بگ‌های پارچه‌ای زدند.

این ایده از موفقیت زیادی برخوردار شد؛ به‌نحوی‌که به سرعت در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. شاپینگ بگ‌های پارچه‌ای علاوه‌بر مقرون به‌صرفه‌بودن، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. این ساک‌های دستی خود از انواع مختلفی تشکیل می‌شوند. اما بهترین نوع پارچه‌ای شاپینگ بگ چیست؟

بهترین شاپینگ بگ پارچه‌ای نوع کتان و متقال است که بیشتر از پایه نخ تشکیل شده است و قابلیت بازیافت را دارد.  شاپینگ بگ پارچه‌ای از مقاومت و استحکام خوبی در مقایسه با نوع دیگر شاپینگ بگ پارچه‌ای برخوردار است.

شاپینگ بگ نانون از دیگر انواع این ساک‌های دستی شناخته می‌شود. این نمونه از شاپینگ بگ در مقایسه با نوع اول تا حدودی از پایه پلاستیک تشکیل شده است؛ به‌همین خاطر بهتر است تا کمی با احتیاط بیشتر در انتخاب آن‌ها اقدام کنید.

پلاستیکی

شاپینگ بگ‌های پلاستیکی رایج‌ترین این محصول در بازار کسب‌و‌کارهای کشور ما به‌حساب می‌آیند. نایلکس و نایلون اصلی‌ترین موادی هستند که در تولید این محصول استفاده می‌شوند. در اغلب فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و.... از این نوع شاپینگ ‌بگ استفاده می‌شود.

اغلب کشورهای پیشرفته و صنعتی به‌دلیل عوارض این محصول از تولید و کاربرد آن جلوگیری می‌کنند؛ اما دلیل عدم تولید این نوع شاپینگ بگ، استفاده از مواد مضر و غیر قابل تجدید مانند نایلون در بافت این نوع شاپینگ بگ است که می‌توان آن را اصلی‌ترین دلیل کم‌استقبال‌بودن آن‌ها دانست.

کاغذی

این نوع از شاپینگ بگ‌ها بیشترین کاربرد را در اغلب کشورها از جمله کشور ما دارند. شاپینگ بگ‌های کاغذی از مزایای بیشتری نسبت‌به نمونه دیگر برخوردار هستند. این نمونه از شاپینگ بگ در اغلب فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همان‌طور‌که می‌دانید کاغذ سازگاری بالایی با محیط زیست دارد و از قابلیت بازیافت خوبی برخوردار است. بافت مستحکم و مقاوم آن یکی از اصلی‌ترین دلایل کاربرد این نوع شاپینگ بگ به‌حساب می‌آید. جذابیت ظاهری شاپینگ بگ‌های کاغذی آن‌ها را به انتخاب اول بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان تبدیل کرده است.

گلاسه

اصولا در چاپ شاپینگ بگ گلاسه از کاغذهای گلاسه 170 تا 250 گرم مات یا براق استفاده می‌شود. از آن‌جا که گلاسه ظاهری جذاب و خاص دارد، از این کاغذ جهت ساخت شاپینگ بگ‌های تبلیغاتی برای انواع فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و حتی نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

این کاغذ، ظاهری رسمی و منحصر‌به‌فرد به شاپینگ بگ‌ها خواهد داد. اگر کسب‌و‌کاری گسترده و شناخته شده را مدیریت می‌کنید، پیش‌نهاد می‌کنیم تا حتما از گلاسه در ساخت شاپینگ بگ استفاده کنید. از این کاغذ جهت بسته‌بندی محصولات تزئینی و خاص به‌وفور استفاده می‌شود. کاربرد طلاکوب و طرح‌های برجسته روی گلاسه، ظاهری بسیار زیبا و منحصر‌به‌فرد به  شاپینگ بگ خواهد داد.

کرافت

مزیت کرافت در چاپ شاپینگ بگ چیست؟ این کاغذ قهوه‌ای و مقاوم موجب ساخت شاپینگ بگ‌های بسیار جذاب و چشم‌گیری خواهد شد. از این کاغذ در ساخت شاپینگ بگ‌های رستورانی، فست فود، بوتیک و ... استفاده می‌شود. این کاغذ در گرماژ 70 الی 120 گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کشسانی بالا و الیاف بلند این کاغذ مقاومت بالای آن را به‌دنبال دارد. شاپینگ بگ‌های ساخته‌شده از کاغذ کرافت در حمل‌و‌نقل محصولات سنگین وزن قابل استفاده هستند. چاپ طرح و رنگ‌های مورد علاقه روی کاغذ کرافت به‌کمک دستگاه‌های افست و فلکسو انجام می‌شود که در زیبایی ظاهر آن‌ها تاثیر به‌سزایی دارد.


کاربردهای شاپینگ بگ

با انواع دسته‌های شاپینگ بگ‌ها آشنا شوید؟

از دسته‌های مختلفی برای ساخت شاپینگ بگ استفاده می‌شود، که در اینجا به چند مورد آن اشاره می‌شود:

دسته مقوایی

دسته‌های مقوایی برای شاپینگ بگ‌هایی استفاده می‌شوند که محصولات کم‌وزن‌تر را جابه‌جا می‌کنند. عموما دسته مقوایی برای شاپینگ بگ‌هایی استفاده می‌شود که بیشتر جنبه زیبایی و تبلیغات دارند و محصولات و تولیدات سبک را حمل خواهند کرد.

دسته کنفی

مزیت استفاده از دسته کنفی در شاپینگ بگ چیست؟ می‌دانید که کنف یکی از زیباترین بندهای مورد استفاده در بسته‌بندی‌ها است. کنف اغلب به‌عنوان تزئین و زیباسازی محصولات به‌کار می‌رود. شاپینگ بگ‌هایی که به دسته کنفی مجهز هستند، اغلب جهت تزئین و زیباسازی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در‌صورت استفاده ازدسته کنفی برای شاپینگ بگ‌های خود ارزش و احترام تخصص‌تان را بالا خواهید برد و مخاطبان بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. دسته کنفی قدرت و استحکام بسته‌بندی را بالا می‌برد؛ به‌نحوی‌که می‌توان از آن جهت حمل ابزار و محصولات نسبتا سنگین‌تر استفاده کرد.

دسته معمولی

این نوع دسته که برای بسیاری از شاپینگ بگ‌ها استفاده می‌شود از قیمت پایین‌تری نسبت به سایر نمونه‌ها برخوردار هستند. دسته معمولی در اغلب کسب‌و‌کارها به‌کار می‌رود؛ بنابراین به‌عنوان رایج‌ترین دسته شاپینگ بگ شناخته می‌شود.

دسته تزئینی

همان‌طور‌که از نام این دسته‌ها برمی‌آید، اغلب این نوع بسته‌بندی را طبق سلیقه و خواسته مشتری به‌کار می‌برند. در ساخت این نمونه‌ها اغلب از وسایل و ابزارهای تزئینی مانند اکلیل، مروارید، صدف و... استفاده می‌شود. این نوع شاپینگ بگ را عموما برای کادودادن به‌کار می‌گیرند؛ چراکه زیبایی خاص و چشم‌گیری به هدیه شما خواهد داد.  

 

اثرات استفاده از شاپینگ بگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در ابتدای راه اندازی کسب‌و‌کار خود هستید، کاربرد ساپینگ بگ‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. بعد از استفاده و کاربرد متوجه خواهید شد که اهمیت شاپینگ بگ چیست و چه اثرات مثبتی روی تجارت شما دارد. استفاده از شاپینگ بگ یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها در زمینه تجارت و خرید‌و‌فروش به‌حساب می‌آید.

اما اصلی‌ترین مزیت شاپینگ بگ چیست که اغلب فروشندگان و تولیدکنندگان را به کاربرد آن ترغیب می‌کند؟ تبلیغ کسب‌و‌کارها را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شاپینگ بگ بر‌شمرد. بسیاری از مشتری‌ها با تحویل خریدشان آن هم در یک شاپینگ بگ جذاب، قطعا به حرفه و تخصص شما جلب خواهند شد. این‌که اهمیت شاپینگ بگ چیست و چرا باید مورد استفاده قرار گیرد را در همین نکته می‌توان خلاصه کرد. در واقع شاپینگ بگ حکم تبلیغات حرفه‌ای و به‌صرفه برای کسب‌و‌کار شما را دارد.

اما یکی دیگر از مزایای شاپینگ بگ برقراری ارتباط با سایر تولیدکنندگان است. استفاده از شاپینگ بگ‌هایی که آرم و لوگوی تخصص شما را در‌بر‌گرفته است، کمک می‌کند تا از سایر تولیدکنندگان حوزه خود متمایز شوید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

 

مهم‌ترین نکات در چاپ شاپینگ بگ چیست؟

می‌دانید که یکی از نکات مهم در چاپ شاپینگ بگ چیست؟ رعایت تمامی نکات مهم در زمینه برندسازی محصول از اصلی‌ترین مواردی است که در چاپ شاپینگ بگ باید مورد توجه قرار گیرد. شاید باور نکنید، اما رعایت این نکات به‌حدی مهم هستند که در صورت عدم رعایت آن‌ها شاپینگ بگ مورد استفاده شما تاثیر چندانی روی مخاطبان نخواهد داشت. نکات مهم در چاپ شاپینگ بگ چیست و چه مزایایی دارند؟

درج لوگو و آرم برند

اصلی‌ترین نکته‌ای که در چاپ شاپینگ بگ مورد توجه است، درج نام لوگو و آرم کسب‌و‌کار شما خواهد بود. حتما قبل از نهایی‌کردن طرح و رنگ شاپینگ بگ، لوگو و آرم تجارت‌تان را انتخاب و روی بسته‌بندی استفاده کنید. استفاده از نام تجاری‌تان کمک می‌کند تا در میان افراد مختلف شناخته شوید.

بهتر است در انتخاب نام برند و لوگوی کسب‌و‌کار خود سادگی و زیبایی را حفظ کنید. ظاهر آراسته قدرت جذب بیشتری دارد و شما را حرفه‌ای‌تر نشان خواهد داد. مخاطب شما باید قدرت و توانایی خواندن نام و لوگوی تجاری‌تان را داشته باشد. استفاده از طرح‌های سخت و متفاوت در طرح لوگو بدون شک مخاطب را از کسب‌و‌کار شما دلزده خواهد کرد.   

طراحی زیبا

اهمیت طراحی زیبا در چاپ شاپینگ بگ چیست؟ همه مخاطبان ناخودآگاه به زیباترین محصولات به ویژه شاپینگ بگ‌ها جذب می‌شوند. طراحی زیبای شاپینگ بگ کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری به سمت کسب‌و‌کارتان جلب شوند. وظیفه شما به‌عنوان تولیدکننده تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است.

شاپینگ بگ با طرح و نقش زیبا و چشم‌گیر این قابلیت را دارد تا در کم‌ترین زمان مخاطبان زیادی را به کسب‌و‌کارتان جلب کند. بهتر است در این زمینه کمی جزئی‌نگر و محتاط باشید. یک طراحی مناسب و معقول باید با کسب‌و‌کار شما سازگار باشد. استفاده از عناصر مرتبط با تخصص شما بهترین ایده در طراحی شاپینگ بگ محسوب می‌شود. 

 

چرا می‌توان در چاپ شاپینگ بگ از شبکه چاپ کمک گرفت؟

شبکه چاپ از قابلیت‌های زیادی در جهت ساخت شاپینگ بگ‌های به‌روز و حرفه‌ای برخوردار است. این مجموعه در هر زمان و ظرایطی آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما و تحویل سفارشات‌تان خواهد بود. کیفیت بالای چاپ، مواد عالی مورد استفاده، تکرار چاپ، تحویل کار در زمان کوتاه، چاپ افست با سرعت بالا، تضمین رنگ و کیفیت کار، قیمت مناسب و... تنها بخشی از خدمات گسترده این مجموعه حرفه‌ای به‌حساب می‌آیند.


مزایای شاپینگ بگ
2022-11-05 20:18:26  

شاپینگ بگ | مدل‌های شاپینگ بگ | ساک دستی

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18، واحد4

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه )
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com

کارشناس واتس اپ تلفن تماس